1.10.14

Kosmetiikan lempparit

Vielä kymmenisen vuotta sitten ostin kosmetiikan saralla uutuustuotteita into piukassa. Meikkipussi täyttyi erivärisistä luomiväreistä, joita tuli käytettyä ehkä kerran tai kaksi. Mulla oli pitkään, varmaan kahdenkymmenen vuoden ajan, haaveena ammatti kosmetiikan parissa, ehkä meikkaajana. Teinkin niitä töitä pienen hetken sivutyönä, oli muuten mukavaa!

Nykyään olen maltillisempi ostelija. Ehkä huomasin jossain välissä, että joka paikka pursuaa vähän käytettyä kosmetiikkaa? :D 

Monien harhaostosten jälkeen olen löytänyt omat suosikkini, jotka toimivat mulle tässä iässä parhaiten.

Aloitetaan meikeistä.

Meikkipuolelta mulla ei oikeastaan ole montaa suosikkia. Tämä varmaan siksi, että meikkaan loppujen lopuksi aika vähän, kulmiin ja ripsiin väriä, hieman meikkivoidetta ja puuteri.

Kerran panostus oli pettymys. Ostin Kanebon 38- ripsivärin. Senhän pitäisi lähteä nimensä mukaisesti 38- asteisella vedellä. En saanut sitä millään pois ripsistä! On jäänyt vähälle käytölle.

Lumenen irtopuuteri, translucent sävy. Helppo, edullinen ja hyvä. Se on pysynyt vuosia meikkilaukussani, meikkivoiteiden vaihtuessa. Niistä en vielä ole löytänyt suosikkia.

Kulmiin hyvä tuote on Make Up Storen Tri Brow- kulmaväripaletti. Kestää kauan ja sillä saa sekoitettua hyvät sävyt.





Mä tykkään sileistä hiuksista, ja kaikista paras, silkkinen lopputulos tulee tällä tuotteella:

Paul Mitchell Super Skinny Serum.

Laitan sitä hiuksiin (ei kuitenkaan tyveen) kuivauksen loppuvaiheessa, ja hiuksista tulee ihanan lasimaiset. Sitä ei tarvitse laittaa paljon, tuote on todella riittoisa.


Imetyksen aikana mun hiuksista tuli todella kuivat ja karheat, (samoin kuin niitä on lähtenyt ainakin puolet pois) ja tällä Aussien suihkeella suihkuttelen niitä ennenkuin alan selvittelemään suihkun jälkeen. Toimii hyvin ja hiukset tuntuvat tykkäävän, eivätkä takkuunnu niin herkästi.





Ihoni on pintakuiva ja herkkä, ja paras tuote kuivuuteen on ollut Cliniquen Overnight mask. Siitä tulee niin hyvä tunne iholle, että laitan sitä näin syksyllä/talvella aamuisinkin päivävoiteeksi.

Kuorintaan käytän myöskin Cliniqueta pari kertaa viikossa. Poskillani on couperosaa, joten siellä annan tuotteen vaikuttaa kemiallisesti ilman hierontaa, mutta nenänpään ja leuan kuorin kevyesti hieroen.

Vartalon kuorintaan käytän sokerin ja kosteusvoiteen sekoitusta suihkun yhteydessä. Kosteusvoiteen tilalla käy myös vauvaöljy. Halpa ja hyvä vartalonkuorinta!

Sitten Bebanthen! Tää on sellainen, joka toimii vähän vaivaan kun vaivaan. Laitan sitä huuliin, (jos suupielet on rikki, niin tämä parantaa ne). Nyt mulla on ollut ihan järkyttävän kuivat kyynärpäät, ja mikään muu voide ei tunnu auttavan niihin kuin tämä.

Imetyksen alussa käytin tätä nänneissä ja selvisin tosi vähillä kivuilla. (Pyyhittävä pois ennen imetystä) Myös joskus, kun joku finni rikkoo kasvojen ihon, niin laitan tätä ja tuntuu, että iho on parantunut nopeammin. Kuivat kynsinauhat tykkää tästä myös :)








Onko teillä suosikkeja? Siis ihan sellaisia, joita ette vaihtaisi pois, kun ne on niin hyviä, olette ehkä kokeilleet välillä muitakin, mutta palaatte aina tähän? 

Saa suositella etenkin ripsareita (Musta tuntuu, että kaikki ripsarit on samanlaisia) Ja meikkivoide, sellainen, joka sopii hyvin kuivalle iholle, peittää, mutta ei tee kasvoille naamiota?







10 kommenttia:

  1. Kiva postaus! :) Käytän itse suurimmaksi osaksi mineraalimeikkejä - Benecos on edullinen mineraalimeikki-merkki ja sen mineraalipuuteria ilman en pärjäisi.
    Uusi ripsari on itsellänikin haussa ja mietin just tota Kaneboa, mutta nyt taisi suunnitelmat muuttua..
    Bb-voide on juuri kuivalle iholle ihan huipputuote! Kosteuttaa, tasoittaa, peittää, suojaa.. Eikä tuki ihohuokosia. Loving it. Suosittelen!
    Kivoja syyspäiviä teidän perheelle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. BB:tä oon kokeillut paria eri merkkiä ja on ne ollu ihan jees, mut ei sellaista voittajaa ole vielä löytynyt :)

      Poista
  2. Kiva postaus :) Mulla ei ole mitään ehdottomia yksittäisiä suosikkeja, mutta tykkään kovasti Lumenen tuotteista. Niin meikit kuin ihonhoitotuotteet sopii hyvin mun iholle!
    Tuus muuten moikkaa mun uuteen blogiin: rahkasuklaamam@blogspot.fi :)

    VastaaPoista
  3. Mä tykkään tosta kanebosta ja "sen halppiksesta" isadoran alldaylonglashista :) maksaa noin 18e ja pysyy mulla jopa juostessa kurissa ja suihkussa kuitenkin saan hyvin pois. Ostin myös elämäni ekan bb-voiteen toissa viikolla. Rimmelin ja tuntuu olevan aika hyvä. Luo kuulaan ihon kuivattamatta kun mullakin on aika herkkä iho :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksihän mä en saa sitä kaneboa pois! BB:tä mulla on olluki muutamaa eri merkkiä, mut ei ole sellaista rakkautta vielä syttynyt mihinkään.

      Poista
  4. Lumenen cc -voide ehdoton suosikki! Toinen on sitten lorealin telescopic mascara. Kannattaa kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. CC:tä en olekaan vielä kokeillut, bb:tä mulla on ollut muutamaa erilaista :)

      Poista
  5. Suosittelen vakavasti harkitsemaan luonnonkosmetiikkaa. Tässä tietoa alkuun, tuotteita löydät netistä googlettamalla. Madara yleisesti pidetty merkki.

    http://www.yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2007/010507_c.htm

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko joku syy miksi suosittelet? :) Olisi kiva kuulla kokemuksiasi :)

      Poista

Kiitos käynnistäsi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...